Marketing en communicatie voor Nederland en Duitsland
Steeds meer ondernemingen zetten vol in op het ontwikkelen en uitvoeren van een goed doordachte content marketing-strategie. Veel bedrijven doen het zelf of nemen daarvoor een professioneel bureau in de hand. Maar hoe verzin je nou eigenlijk originele content?
Dit is een verzamelnaam voor allerlei soorten middelen om een potentiële doelgroep mee te triggeren. Het doel is deze doelgroep voor jouw product of dienst te interesseren. Veelal is dat digitaal, maar dat kan ook offline zijn. Eén van de bekendste vormen is internetmarketing, waarbij via blogs, video’s of afbeeldingen worden gebruikt. Maar er zijn ook andere (traditionele) vormen, zoals flyers, brochures, reclamefolders, gedrukte visitekaartjes en zelfs evenementen of beurzen.
Slim reclame maken met een doordachte strategie voor een bepaald product of dienst. De betreffende doelgroep gaat dan idealiter over tot actie (ook wel conversie) genoemd.
Outbound marketing is de meest traditionele vorm van marketing. Denk hierbij aan mensen bellen om jouw aanbod aan te bieden. Het plaatsen van advertenties in kranten of mensen direct telefonisch benaderen, reclamefolders verspreiden, et cetera.
Inbound marketing is een strategie die erop gericht is om potentiële klanten vanuit de beoogde doelgroep te bereiken, maar dan zonder deze doelgroep ‘lastig te vallen’ zoals bij outbound marketing. De focus ligt bij het creëren van zinvolle en waardevolle content wat voor de beoogde doelgroep interessant is.
Content marketing, en dan vooral de inbound variant, levert je als ondernemer vooral een groter bereik op. Je kunt via inbound marketing gericht en doordacht je klantennetwerk uitbreiden en zo uiteindelijk je conversie en omzet verhogen.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.